La responsabilitat Social permet a Anoia Patrimoni una gestió basada en criteris responsables en els àmbits econòmic, social, cultural i ambiental i s’orienta a l’increment de la nostra competitivitat i la foment del desenvolupament sostenible.

Mitjançant el model de responsabilitat Social Empresarial es maximitza el benefici econòmic, es millora la competitivitat i la imatge de companyia, estalviant costos i millorant la satisfacció del personal, proveïdors i clientela, alhora que es contribueix a construir una societat i un món millor.

Amb el nostre model de RSE pretenem generar activitat econòmica, ocupació i cohesió social.

Compromisos:

Persones clients i consumidores. És responsabilitat de l’empresa comunicar de forma precisa i transparent què és i per a què serveix el bé o servei a adquirir, així com informar dels riscos que hi ha implícits i com es veu afectat la persona consumidora en l’experiència d’ús. No s’ha d’enganyar ni privar d’informació sobre qualsevol característica, forma i origen de fabricació del bé i dels materials amb què es va fabricar el producte o es va realitzar el servei.

Accions que desenvolupem:
  • Difondre els valors, principis i beneficis dels nostres productes i serveis

  • Contribuir al desenvolupament econòmic, social i cultural de l’entorn de manera que aquest desenvolupament sigui sostenible i equitatiu.

  • Buscant activament solucions a les demandes socials amb esperit d’equitat i solidaritat

  • Mantenir formes respectuoses en el tracte amb les altres persones, tant en les paraules, com en els gestos, evitant l’exhibició de símbols i missatges ofensius.

  • Tractar amb la mateixa consideració i respecte a tota persona, amb independència del seu gènere, raça, creences ideològiques i religioses, orientació sexual, estatus acadèmic, econòmic, laboral, etc.

 

Persones treballadores. Cal identificar els factors clau relacionats amb les pràctiques laborals, tant des d’un punt de vista dels drets de les persones treballadores, com de polítiques de l’empresa per donar oportunitats de creixement professional, ocupació estable i de qualitat, igualtat d’oportunitats, conciliació de la vida laboral i personal, seguretat i la salut en el treball, formació continuada, la participació de les persones en la presa de decisions…

Accions que desenvolupem:
  • Assumint permanentment la millora professional
  • Proporcionant condicions de treball segures i saludables.
  • Garantint la llibertat d’associació.
  • Aplicant mesures de vida saludable entre els seus empleats.
 

Medi ambient. És necessari considerar com es veu afectat el medi ambient en termes de costos ecològics, de l’activitat de la nostra organització. S’ha de tenir en compte tot el cicle de vida del producte o servei: des de l’inici del procés productiu dels recursos materials i energètics utilitzats, així com els residus generats quan es crea el bé l’impacte que generen totes les deixalles que s’associen a l’ús del producte; així com informar sobre la manera correcta eliminar les deixalles que va generar el servei per aconseguir el menor impacte ambiental possible.

Accions que desenvolupem:
  • Mostrar i promoure la màxima cura en el tracte als animals, al medi ambient i a els recursos disponibles

  • Consum d’energia renovable
  • Càlcul de la seva petjada de carboni per a aplicar mesures encaminades a la reducció d’emissions.

 

Comunitat. Les organitzacions han de contribuir al desenvolupament de les societats on operen: creant ocupació, col·laborant en millores de qualitat de vida de la comunitat, capacitant les persones en noves activitats productives, etc. Totes aquestes contribucions dependran de les necessitats de cada territori.

Accions que desenvolupem:
  • Ser transparents en la transmissió d’informació i donar compte de les accions i decisions preses, així com dels seus resultats
  • Evitar i rebutjar comportaments que puguin implicar pràctiques d’assetjament sexual, laboral o d’una altra índole, així com algun tipus de coacció o violència en les relacions interpersonals.
 

Empreses i persones proveïdores. Qualsevol empresa ha de mantenir un control determinat sobre els proveïdors, no és correcte afirmar: “com que la pràctica no la fa l’empresa, no en som responsables”. Algunes organitzacions consideren que per mitjà dels proveïdors és relativament senzill que les empreses facin coses sense assumir-ne la responsabilitat directa. Les empreses han d’influir i facilitar el procés a totes les organitzacions amb què es relacionen per tal que aquestes siguin socialment responsables i promoure les bones pràctiques.

Accions que desenvolupem:
  • Ser transparents en la transmissió d’informació i donar compte de les accions i decisions preses, així com dels seus resultats
 

Sector públic. Les organitzacions poden col·laborar amb les administracions públiques per assolir les metes de desenvolupament en els territoris on actua. Paral·lelament, les administracions públiques, com a organitzacions que actuen en la societat, han de vetllar per incorporar en la seva gestió les mateixes inquietuds que la resta d’agents socials i econòmics.

Accions que desenvolupem:
  • Prestació d’un servei públic des de la perspectiva de l’eficiència i la innovació.
 

Competència. És necessari promoure la col·laboració entre organitzacions del mateix sector per tal d’assolir objectius realistes i sostenibles en el temps. En els darrers anys, existeix una tendència creixent a establir codis o directrius sectorials per a la gestió de l’RS. Això es deu al fet que moltes empreses han vist que, en el camp de l’RS, els competidors són un grup d’interès (stakeholder) essencial.

Accions que desenvolupem:
  • Evitar avantatges il·legítims des de posicions de poder.
 

Persones propietàries . L’empresa, com sempre, té el deure de vetllar pels interessos dels seus propietaris. Cal fomentar una total transparència en els canals de comunicació i una promoció de la participació en la presa de decisions. Desenvolupar l’RS redueix el risc de l’empresa, ja que els grups amb què es relaciona seran els seus principals aliats en els moments de crisi. D’altra banda, la productivitat i la fidelitat del consumidor augmenten amb una estratègia integral d’RS desenvolupada a l’empresa

Accions que desenvolupem:
  • Complint de manera excel·lent les funcions, obligacions i responsabilitats que corresponguin en cada àmbit de la nostra organització
  Webs i legislació d’aplicació http://treball.gencat.cat/ca/consell_relacions_laborals/espais_dialeg/responsabilitat_social https://www.globalreporting.org/standards/gri-standards-translations/gri-standards-spanish-translations-download-center/ https://www.pactomundial.org/category/aprendizaje/10-principios/ http://rscat.gencat.cat/ca/rscat_ambit_empreses_i_organitzacions/rscat_com_puc_avancar_en_la_gestio_de_la_rs/rscat_bones_practiques_/